Kā samazināt stresu

  • Fiziskas aktivitātes

Viens no veidiem, kā mēs varam samazināt stresa līmeni mūsu ikdienā ir regulāras, fiziskas aktivitātes. To laikā izdalās dažādas ķīmiskas vielas, piemēram, endorfīns, kas liek mums justies labāk, tādejādi mazinot negatīvo stresa ietekmi. Aktivitātes arī dod laiku novērst domas no problēmas, kas ir stresa cēlonis un darīt ko produktīvu tajā paša laikā.

  • Kontaktēšanas ar citiem cilvēkiem

Savu problēmu un satraukuma izstāstīšana kādam citam var sniegt ievērojamu stresa samazinājumu un tādejādi mēs varam iegūt arī kādu papildus ideju vai risinājumu mūsu stresa cēlonim. Būšana sabiedrība un komunikācija ar cilvēkiem  novērš mūsu domas no stresa izraisošajiem kairinātajiem, tādejādi uzlabo pašsajūtu un mazina stresa negatīvās izpausmes.

  • Mūzika

Pētnieki ir pieradījusi, ka mūzikai ir liela ietekme uz to, kā cilvēks jūtas un vai nu nomierina un motivē darboties, vai tieši otrādi satrauc, izraisa stresu un  traucē normālai darba atmosfērai. Jāklausās tādu mūziku, lai jūs justos komfortabli.  Sēžot un piespiežot sevi klausīties relaksējošu mūziku, kas jums nav piemērota, var radīt stresu, nevis mazinātu to.

  • Uzturs

Biezi vien stresa situācijās cilvēks  neapzināti sevi apzog, tas ir, nelietojot tam vajadzīgos  vitamīnus un uzturvielas. Stress var ietekmēt vielmaiņu, kā rezultātā ķermenī uzkrājas liekie tauki, īpaši vēdera rajonā. Stresa situācijās rodas tieksme pēc ogļhidrātiem un taukiem un būtu īpaši jāpievērš uzmanību  sabalansētam uzturam. Svarīgi izvairīties no  trekniem produktiem, cukura, kofeīna, kā arī alkohola, labāk ēdienkartē iekļaut kvalitatīvu uzturu –augļus, ogas. dārzeņus, pilngraudu produktus, pākšaugus liesu gaļu, medu u.c.

Nereti stresa situācijās saskaramies ar problēmu, ka zūd ēstgriba un mēs vispār neuzņemam vajadzīgos vitamīnus un minerālvielas. Speciālisti uzsver, ka pārvarēt stresa situācijas un stresa profilaksē  palīdz  multivitamīnu lietošana. Jāatceras būtu, ka B grupas vitamīni uzlabo nervu sistēmas darbību, palīdz tikt galā ar uzbudinājumu un baiļu sajūtu, stabilizē garastāvokļa maiņu.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s